כיצד ניתן לצמצם את עלויות הטלפון הסלולארי

האם אתם רוצים לצמצם את עלות הטלפון הסלולארי ואת עלות החשבון החודשי שלכם ?

רבים מאיתנו משלמים מדי חודש את חשבון הפלאפון שלנו מבלי שאנו טורחים לבדוק האם אנו משלמים יותר מדי לחברת הסלולר שלנו. כמובן שזה לא מונע מאיתנו להתלונן על גובה תשלום החשבון…

כמו בנושאים נוספים לא נוחים ומייגעים, גם בכל הנוגע לחשבון הסלולר החודשי שלנו אנו לא עושים חישובים מדויקים ולא באמת יודעים על מה ולמה אנו משלמים כל כך הרבה. זאת למרות שהעלות השנתית של חשבון הסלולר של משפחה ממוצעת עולה על עשרת אלפים שקלים.

ישנן אפשרויות מגוונות לצמצום עלות הסלולר החודשית, נמנה כעת את הפעולות אותן כל צרכן נבון יכול לעשות כדי להוזיל את עלויות הפלאפון שלו :

טלפון סלולארי או טלפון קווי – עדיף לדבר בקווי

בדיקות הראו שרובנו ממשיכים לדבר בטלפון הסלולארי גם כאשר יש ברשותנו טלפון קווי. אם אתם מחזיקים בקו טלפון ביתי, עדיף בכל מקרה לדבר באמצעות הטלפון הקווי. ראשית הטלפון הסלולארי שלכם פולט קרינה אשר עדיף להמנע ממנה, (עוד על המנעות מקרינה ראו מידע הנוגע לאוזניות אוויר נגד קרינה), קרינה אשר לא נפלטת כתוצאה משימוש בטלפון קווי. בנוסף, החבילות של הטלפון הקווי היום כוללות מספר דקות חודשיות בהן ניתן לדבר ללא חיוב נוסף.

כאן המקום לציין, כי התוכניות שמציעות היום חברות הסלולר הותאמו לתוכניות המוצעות ברכישה של טלפון קווי, כלומר גם ברכישה של טלפון סלולארי אתם זכאים לקבלת מספר חודשי של דקות דיבור ללא עלות נוספת על עלות החבילה, ולכן חשוב לדעת כמה דקות בדיוק כלולות בחבילת הטלפון הסלולארי שלכם וכמה דקות דיבור ללא תוספת עלות כלולות בחבילה של הטלפון הביתי שלכם ולעשות התאמה של זמן הדיבור לצורך ניצול מיטבי של החבילות ובכך להמנע מתוספת תשלום בעבור דיבור שמחוץ לחבילה.

לסיכום – במידה ואתם בבית, אל תדברו מהטלפון הסלולארי שלכם אלא מהקווי, בסיכומו של דבר עלות השיחה הממוצעת מהטלפון הקווי, גם אם מדובר בשיחה לטלפון סלולארי זולה יותר ולכן אין היגיון לעשות שימוש בטלפון הסלולארי כאשר אתם בבית.

שימוש בתוכנות של הפלאפון לחסכון בהוצאות

היום בזכות השימוש הגובר בטלפונים סלולארים חכמים, ניתן לחסוך הוצאות שונות שבעבר ניצלו את חשבון השיחות והודעות ה – SMS  באמצעות שימוש נבון בחבילת הגלישה.

למשל ניתן לעשות שימוש בתוכנות לשליחת הודעות SMS בקלות מרובה או בתוכנות המאפשרות שיחה על חשבון חבילת הגלישה במקום על חשבון חבילת השיחות שלנו, כמו למשל תוכנת סקייפ. יחד עם זאת, שימו לב שחבילת הגלישה שקיבלתם מחברת הסלולר שלכם הנה בלתי מוגבלת או לחילופין שיש לכם מספיק זמן גלישה שכן תוכנות דיבור "זוללות" את חבילת הגלישה וחריגה כמו תמיד אצל חברות הסלולר משמעותה עלויות כבדות.

התאמת המסלול של הטלפון הסלולארי למאפיינים של הלקוח 

במידה ואתם חורגים מדי חודש בשימוש בחבילת הדיבור שלכם או בחבילת הגלישה שלכם בטלפון הסלולארי, אתם מחוייבים בסכומים גבוהים מאוד, לעתים חריגה כרוכה אף בקנסות שאינם פרופורציונליים לגובה החיוב שלכם בחבילה הרגילה ולכן חשוב להתאים את החבילה שלכם למאפייני השימוש שלכם בטלפון הסלולארי.

כיצד להתאים את חבילת הגלישה שלכם למאפייני השימוש שלכם ? בקשו מחברת הסלולר שלכם דוחות שימוש של החודשים האחרונים ובידקו האם מאפייני השימוש שלכם מתאימים לחבילה עליה אתם משלמים.

במידה ואתם סבורים כי מאפייני השימוש של החבילה שלכם לא מתאימים לכם, בקשו מחברת הסלולר שלכם להתאים לכם חבילת שימוש אחרת אשר תואמת את זמן השיחות שלכם ואת זמן הגלישה שלכם במכשיר, הודעות SMS  וכו'

שימו לב כי ישנן חבילות גלישה המתאימות לקהלי יעד ספציפיים לכל אחת מחברות הסלולר. למשל חבילה המותאמת לרואי חשבון או עורכי דין, מסלול לסטודנטים וכדומה. לכן כדאי לבדוק עם נציג השירות של חברת הסלולר שלכם האם אתם זכאים להטבות של אחת מחברות הסלולר.

פלאפון חדש רוכשים בחנויות סלולר ולא אצל המפעילות

פלאפון חדש לא כדאי לרכוש אצל חברות הסלולר הגדולות. המחיר שנגבה אצל המפעילות כמו סלקום, אורנג' או פלאפון גבוה בהרבה לעתים בכמאה אחוזים לעומת מחיר פלאפון חדש אצל ייבואנים מקבילים כמו נייד פור יו.

איך זה יתכן ? כי חברות הסלולר מחזיקות צבר לקוחות של כשני מיליון לקוחות כל אחת, ולכן נהנות מביקוש מתמיד של הלקוחות לפלאפונים שהן מציעות מצד לקוחות שלא טורחים לבדוק את המחירים אצל ייבואנים מקבילים. זה מאפשר לחברות הסלולר להציע מחירים גבוהים מאוד על כל פלאפון חדש אשר נמכר אצלן.
בדיקה קלה תעלה שפלאפון חדש אשר נמכר בחנות הסלולר של nayad4u זול בהרבה מאשר אותו פלאפון אצל חברת הסלולר. אבל לחברות הסלולר יש שיטה חדשה שנועדה להסוות את מחירי הפלאפונים הנמכרים אצלן לעומת אצל חנויות סלולר, שיטה של זיכוי בגין עלות הפלאפון החדש שנרכש אצלן מדי חודש והצגה של עלות הפלאפון החדש כאילו בחינם…

למעשה, ההתחייבות שלכם בגין הפלאפון החדש שנרכש בשיטה זו אצל חברת הסלולר שלכם היא למשך שלוש שנים, או 36 תשלומים, ובנוסף אתם מתחייבים על מסלול שלא ניתן לשנותו לאחר מכן למסלול המתאים לכם יותר, כלומר אם תמצאו מסלול גלישה המתאים לכם יותר ותרצו לעבור אליו על מנת להוזיל את העלות החודשית שלכם לא תוכלו לעשות זאת, אלא אם תסכימו לוותר על הזיכוי, כלומר לשלם מחיר מלא וגבוה על הפלאפון שלכם.

לא רק זאת, אלא שבתוכנית הזיכוי החודשי אתם נדרשים לדבר בפלאפון שלכם בסכום מינימום מסוים על מנת שתהיו זכאים לזיכוי החודשי מעלות המכשיר. במידה ולא דיברתם בסכום הזה, עדיין תשלמו את עלות הפלאפון, שכאמור גבוהה לעתים במאה אחוז לעומת מחיר פלאפון חדש אצל נייד פור יו.

פלאפון חדש מחנות סלולר מזוכה בחברת הסלולר
שינוי מבורך שהוביל משרד התקשורת מאפשר לכם לרכוש פלאפון חדש בנייד פור יו במחיר מוזל ולהגיע עם הקבלה לחברת הסלולר שלכם, אשר מחויבת להעניק לכם את חבילת הדיבור והגלישה כולל תוכנית הזיכוי כאילו רכשתם את הפלאפון בחברת הסלולר עצמה.

שימו לב – המשמעות היא שגם אם רכשתם את הפלאפון שלכם במחיר מוזל בנייד פור יו, עם הצגת הקבלה תהיו זכאים לאותה תוכנית שמקבל מי שרכש את הפלאפון אצל חברת הסלולר, וכך תקבלו זיכוי גבוה יותר מעלות הפלאפון שלכם.

מילת אזהרה – פתיחתו של שוק הסלולר לתחרות מצד ייבואנים מקבילים איפשר לנייד פור יו אשר מופעלת על ידי ייבואן פלאפונים למכור לציבור הרחב פלאפונים חדשים ולא רק לחברות הסלולר או לחברות גדולות אחרות באמצעות חנות הסלולר שלה. יחד עם זאת, פתיחת השוק לתחרות הולידה כמה וכמה חנויות סלולר שאינן לגיטימיות ואשר מוכרות פלאפונים לא מקוריים או משומשים כאילו היו חדשים. אם אתם רואים שחנות מסוימת מוכרת פלאפון במחיר שנראה זול מדי או שהיא עושה רושם לא אמין, צריכה להדלק אצלכם נורה אדומה, בקשו אישור כי מדובר בייבואן מקביל בעל רישיון, בקשו לראות את רישיון משרד התקשורת אם צריך, בקשו אישור בכתב כי מדובר בפלאפון חדש מקורי ולא בזיוף או בפלאפון מחודש וודאו כי הפלאפון מגיע בקיט המקורי שלו, אם התשובה לבדיקות הללו שלילית, ותרו על הרכישה.

השארו עם יד על הדופק, בידקו את חשבון הסלולר החודשי

חברות הסלולר הגדולות כמו תאגידים אחרים מרוויחות גם מהעובדה שאתם הלקוחות הנוחים שלהן לא בודקים את החיוב החודשי שלכם. משום מה, הטעויות שחברות הסלולר עושות בחשבון שלכם הן לרעתכם ולא לרעתן, מוזר לא ? …

טעויות נפוצות כוללות חיובים כפולים, חיובים בניגוד למוסכם בחוזה ההתקשרות ביניכם או חיוב בגין שירותים שנרשתמם אליהם מבלי שידעתם כלל שאתם רשומים אליהם.

אל תזלזלו בבדיקת חשבון הסלולר החודשי שלכם, זה עשוי לחסוך לכם מאות שקלים מדי שנה ואף יותר מכך.

לבסוף – המנעו מרכישה של מוצרים מחברות הסלולר

חברות הסלולר מציעות לכם לרכוש כל מיני מוצרים אשר ניתן להוריד ללא תשלום מהאינטרנט כמו צלצולים וכדומה, זה משפיע בדרך כלל על ילדים ובני נוער ועל אנשים שלא מבינים בטכנולוגיה ושומעים לנציג השירות אשר דוחף להם כל מיני מוצרים שהם לא זקוקים להם.

בין אם מדובר במוצר הקרוי המתנה נעימה, (אשר משמיעה צליל חלופי לצליל החיוג למי שמתקשר אליכם) או בכל מיני צלצולים ומשחקים אשר חברת הסלולר רושמת אתכם אליהם, אלו הוצאות שאתם לא בהכרח רוצים להוציא, וחשוב לבדוק את הרכב החשבון החודשי שלכם כדי לראות שאתם לא משלמים עבור אחד השירותים הללו.

שתף עמוד זה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

Buy for 250.00 more and get free shipping